ParsX.com
پذیرش پروژه از دانشجویی ... تا سازمانی 09376225339
 
   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  |  FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups Log inLog in   RegisterRegister 

شناسایی تقلب مالی Financial Fraud Detection

 
Post new topic   Reply to topic    ParsX.com Forum Index -> داده کاوی اطلاعات
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Tue Aug 07, 2012 9:16 pm    Post subject: شناسایی تقلب مالی Financial Fraud Detection Reply with quote

با استفاده از داده کاوی می توان به شناسایی تقلب ها در تجارت داخلی، شناسایی نفوذ، پول شویی، شناسایی اسپم ها و شناسایی تروریست ها اشاره کرد.
A Comprehensive Survey of Data Mining-based Fraud Detection Research
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Sat Aug 25, 2012 9:51 am    Post subject: Reply with quote

Larose classifies data mining tasks in six categories including
description, estimation, prediction, classification, clustering and association.
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Sat Aug 25, 2012 9:52 am    Post subject: Reply with quote

Fraud detection is a common
example of a classification problem.
شناسایی تقلب یک نوع خاص از مساله کلاس بندی می باشد.
منبع:http://sablon.sdu.edu.tr/fakulteler/iibf/dergi/files/2009-2-8.pdf
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Sep 10, 2012 8:59 am    Post subject: Reply with quote

تقلب اصطلاحی عام و در برگیرنده همه تواناییهای متعددی است که یک فرد قادر است با مهارات به کار گیرد تا مزایایی را با ارائه نادرست اطلاعات به دیگران به دست آورد. به عبارت دیگر تقلب اصطلاحی است که برای توصیف فرایند فریب دادن؛ اعتماد و نیرنگ برای به دست آوردن نوعی منفعت از شخص یا اشخاص دیگر که معمولا نفع مالی است به کار برده می شود. تقلب با اشتباهات غیر عمدی بسیار تفاوت دارد. براینکه تقلب رخ دهد؛ شخص متقلب باید عمدا و از روی قصد برای به دست آوردن منفعت دیگران را اغفال کند.
براسال بیانیه شماره 99 استانداردهای حسابرسی آمریکا تقلب فعلی عمدی است که به ارائه نادرست با اهمیت در صورت های مالی مورد حسابرسی بیانجامد، تقلب معمولا در صورت بروز سه وضعیت زیر رخ می دهد:
1. مدیریت یا سایر کارکنان در پی انگیزه ای یا تحت فشار خاصی مرتکب تقلب می شوند.
2. وضعیت موجود؛ مثلا نبودن کنترل، نامناسب بودن کنترلهای موجود، یا توانایی مدیریت برای زیرپاگذاشتن کنترلها-فرصتی راب رای ارتکاب تقلب فراهم میکند، و افرادی که مرتکب اعمال متقلبانه میشوند، قادر به توجیه عمل خود هستند. و بعضی از این افراد دارای نگرش، ویژگی یا مجموعه ای از اصول اخلاقی هستند که به آنها اجازه می دهد تا آگانه و عمدا تخلفاتی را مرتکب شوند.
[بررسی ویژگی های تقلب در صورت های مالی وکیلی فرد؛ کنگرلویی؛سلطان احمدی]
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Sep 10, 2012 9:14 am    Post subject: طبقه بندی انواع تقلب Reply with quote

به طور کلی، تقلب به سه شکل زیر انجام می شود:
فساد مالی: به عنوان تقلبی تعریف می شود که در آن متقلبان از نفوذ خود در یک تراکنش مالی به منظور کارپردازی برای منافع شخصی خود یا شخصی دیگر، به غلط استفاده می کنند؛ مانند پذیرش پورسانت و در گیر شدن در تضاد منافع، رشوه خواری( ماننده حق و حسابو دستکاری قیمتها در مزایده ها و مناقصه ها)، باجگیری و زورگیری اقتصادی(نوعی از رشوه خواری که به جای آنکه عاملش فروشنده باشد، شاغل سازمانی از فروشنده تقاضای پول می کند).
سوء استفاده از داراییها: شامل دزدی یا استفاده نادرست از داراییهای یک سازمان است
مانند ترفندهای نقد دزدی، کالا دزدی،و استفاده غیر قانونی از داراییها به عنوان دارایی شخصی.
تقلب گزارشگری مالی :عبارت است از تحریف عمدی در نتایج صورتهای مالی برای ارائه تصویر نادرست از شرکت مانندبیش نمایی داراییها وکم نمایی هزینه ها - بیش نمایی درآمدها و بیش نمایی داراییها - کم نمایی دارییهای دزدیده شده.
طبق بخش 24 استاندارد حسابرسی مربوط به تقلب و اشتباه طبقه بندی انواع تقلب به دو صورت است:
گزارشگری مالی متقلبانه: شامل فریبکاری از قبیل سندسازی و دستکاری یا تغییر سوابق حسابدای یا مدارک پشتوانه تهیه صورتهای مالی، ارائه نادرست رویدادها در صورت های مالی یا حذف عمدی آنها و به کار گیری نادرست استانداردهای حسابداری مرتبط با اندازه گیری شناسایی، طبقه بندی و ارائه یا افشا به عمد و
سوء استفاده از دارایی های: شامل اختلاس دریافت ها، سرقت داراییهای ثابت مشهود یا نامشهود یا پرداخت وجه نقد از بابت کالا و خدماتی که دریافت نشده است.
از دیدگاه آماری، سواستفاده از داراییها در حدود 80%، فساد مالی 15%، صورتهای مالی متقلبانه 4% و سایر موارد تقلب 1% را تشکیل می دهند؛ اما بر حسب میانگین در مورد زیان شرکت های قربانی، اختلاف فاحشی بین زیانهای معلول صورت های مالی متقلبانه(4 میلیون دلار) و دیگر انواع تقلب شامل فساد مالی (440 هزار دلار) سواستفاده از داراییها(85 هزار دلار) و سایر موارد (107 هزار دلار) وجود دراد. در طبقه بندی دیگر، تقلب به طور خاص به دو نوع تقسیم یم شود؛ نوع اول، تقلبی است که یک سازمان به ارتکاب آن می پردازد. این نوع تقلب را اغلب کارکنان قسمتهای مختلف، مشتریان و دیگر افراد مرتکب می شوند. دومین نوع تقلب به عنوان گزارشگری مالی متقلباه یا تقلب مدیریت شناخته می شود. برای نمونه، مسئولان اجرایی شرکت، اعضای هیئت مدیره یا افرادی که به عنوان مقامات صلاحیتدار شناخته می شوند، مرتکب تقلب مدیریت می گردند.
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Sep 10, 2012 9:47 am    Post subject: چرا افراد مرتکب تقلب می شوند Reply with quote

به طور کلی جهت شناسایی محرکها و انگیزه های ارتکاب تقلب از مثلث تقلب استفاده می شود که عبارت است از فشاروسختی، فرصت های به دست آمده و توجیه عقلی. این مثلث با مثلث آتش مقایسه می شود. جهت وقوع آتش سوزی به سه عنصر اصلی نیاز است : اکسیژن، سوخت و گرما وقتی این سه عنصر با هم ترکیب می شوند آتش سوزی رخ می دهد.
یک آتش نشان خوب می داند که با حذق یکی از این عناصر آتش خاموش می شود.اکسیژن اغلب با خفه کردن توسط مواد شیمیایی؛ گرما با پاشیدن آب روی آتش؛ سوخت با شکافتن خط آتش یا مسدود کردن منبع سوخت حذف می شود.
عناصر مثلث تقلب نیز دارای ارتباط متقابل می باشند. یعنی در تقلب نیز به فرصت برای ارتکاب تقلب یا مقدار زیادی سختی و فشار و مقداری توجیه عقلی نیاز است تا فرد انگیزه برای ارتکاب تقلب را پیدا کند.
بسیاری از مشکلات و سختیها در مواجهه با مشکلات مالی ایجاد می شود. اگر چه مشکلات غیرمالی مانند لزون گزارش نتایج نسبت به عملکرد واقعی، پیش بینی های درامدها، معروفیت یا طمع ورزی نیز می توانند به عنوان انگیزه هایی برای ارتکاب تقلب مطرح باشند.
برای مسئولین توجیه عقلی می تواند شامل موارد زیر باشد: "ما باید قیمت سهام را بالا نگه داریم"، "همه شرکت ها اعمال حسابداری متهورانه و جسورانه را به کار می گیرند"، " برای اعتبار کارخانه مفید است"، "مشکل موقتی است و با نتایج مثبت آینده جبران خواهد شد".
به رغم نقش فشار و سختی در ارتکاب تقلب، در صورتیکه افراد بدانند تقلب آنها کشف خواهد شد، هیچ گاه دست به ارتکاب تقلب نخواهند زد.
از سویی دیگر در صورتی که افراد بدانند با پنهان کاری می توانند مانع کشف تقلب شوند، حتی بدون شرایط فشار و سختی نیز از فرصت های به دست آمده برای ارتکاب تقلب استفاده خواهند کرد.فرصت یافتن برای ارتکاب تقلب در صورتهای مالی، شامل عواملی ماننده هیئت مدیره ضعیف، کنترلهای داخلی ضعیف و ناکافی یا توانایی پنهان کاری تقلبها با ساختار ترکیبی یا معاملات با اشخاص وابسته است.
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Sep 10, 2012 10:46 am    Post subject: خصوصیات تقلب صورتهای مالی Reply with quote

در سال 1999 کمیته Treadway مطالعه ای تحت عنوان تقلب در صورتهای مالی را ارائه کرد که به ویژگی های 204 شرکت مربوط می شد که صورتهای مالی متقلبانه گزارش کرده بودند . یافته های مهم مطالعه به شرح زیر است :
72 درصد تقلبها توسط مدیران ارشد سازمان و بقیه به وسیله مدیران مالی، مدیران عملیاتی، اعضای هیئت مدیره و دیگر افراد سازمان انجام شده بود.
بیشترین و معمولترین روش های مورد استفاده برای ارتکاب تقلب شامل: شناسایی نادرست در آمدها - بیش نمایی داراییها و کم نمایی هزینه ها می شد.
در بخش درامدها، تقلب مربوط به ثبت درامدهای جعلی و ثبت پیش از موعد درامدها می شد. در بخش داراییها، تقلب شامل بیش نمایی دراییهای موجود، ثبت داراییها جعلی یا داراییهایی که در مالکیت شرکت نبودند، سرمایه محسوب کردن اقلامی که باید به حساب هزینه برده می شدند و افشای ناکافی و عدم تناسب داراییها می شد.
بیشتر شرکت های متقلب در دوره جاری و دوره های قبل دارای زیان خالص بودند و شاید فشارهای مالی، انگیزه ای برای ارتکاب تقلب از سوی این شرکتها شده بود.
در 55درصد شرکتها، گزارش حسابرسی سال های قبل مردود اعلام شده بود و در گزارش حسابرسی برخی از شرکتها مواردی همچون دعاوی حقوقی نبود اطمینان و بندهای توضیحی دیده میش د.
چگونه مدیران مرتکت تقلب می شوند؟ بیشتر تقلبهای مربوط به صورتهای مالی، یکسری ویژگی های مشترک دارند و معمولا با یکی از روشهای زیر یاترکیبی از انها صورت می گیرند:
تقلب از طریق شناسایی نادرست درآمدها
درامدها و حساب های دریافتنی از جمله حسابهایی هستند که آسانتر و بیشتر در تقلب مربوط به صورتهای مالی مورد دستکاری قرار می گیرند. تقلب از طریق درامدها بسیار عادی است، چرا که : در بسیاری از موارد، جایگزینها و گزینه های قابل قبولی برای شناسایی نادرس و جعلی درامدها وجود دارد و به همین سبب، شرکتها علاقه بیشتری به استفاده از این روش برای ارتکاب تقلب دارند و
دستکاری سودخالص با استفاده از حساب درآم ود حسابهای دیاتفنی بسیار آسان است . مثلا شرکت می تواند از طریق ایجاد حساب دیافتی درامد نادرست و غیرواقعی شناسایی کنتد و از این طریق سبب افزایش سود خالص گردد.
تقلب از طریق حساب موجودی کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته :
این نوع تقلب یکی دیگر از موارد تقلب در صورت های مالی است که با مدیریت بر روی موجودی کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته افتاق می افتد .مثلا هنگامی که شرکت موجودی کالای پایان دوره خود را بیش از واقع بیان می کند . بهای تمام شده کالای فروش رفته کمتر از واقع بیان می شود و این امر موجب افزایش سود ناخالص می گردد. از سوی دگیر بهای تمام شده کالای فروش رفته ممکن است با کمتر از واقع بیان کردن خرید کالا و یا موجود یکالای اول دوره کمتر از واقع بیان شود و سبب افزایش سود ناخالص و سود خالص گردد.
تقلب از طریق بیان بیشتر از واقع داراییها:
داراییها را می توان از راههای مختلفی بیش از واقع بیان کرد که معمولترین ایان راهها عبارتند از:
حذف نکردن دارایی هایی که ارزش شان به علت آسیب دیدگی از بین رفته است .
سرمایه ای محسوب کردن مخارجی که باید به حساب هزینه برده شوند و
مستهلک نکردن دارایی هایی که سالها مورد استفاده قرار می گیرند( شناسایی نکردن هزینه استهلاک در پایان سال).
زمانیکه شرکتی دارایی های خود را بیش از واقع نشان می دهد چون هزینه و زیان ناشی از اسیب دیدگی ویا استهلاک داراییها را دردفاترشناسایی نمی کند . زمینه افزایش بیش از واقع سود خالص را فراهم می اورد.
استفاده نادرست از اقلام خارج از ترازنامه
اقلام خارج از ترازنامه که اغلب برای مدیریت مواردی چون ریسک اعتباری تامین مالی بازا و نقدینگی و در قراردااهای اجاره و فعالیتهای تحقیق و توسعه مورد استفاده قرار می گیرند. ممکن است از طریق انتقال داراییها و بدهیهای پنهان در شرکتهای مختلف و در سالهای مختلف موجب تقلب در صورتهای مالی شوند.
تقلب از طریق افشای ناکافی:
افشای ناکافی شامل افشای صورتهای مالی گمراه کننده و غیرشفاف و بدون افشا، آثار با اهمیت اقلام مندرج در صورتهای مالی است. به عبارت دیگر، مدیریت با حذف برخی از واقعیتهای با اهمیت در صورتهای مالی که در صورت افشا ممکن است تصمیم گیری استفاده کنندگان را تحت تاثیر قرادهند، زمینه ارتکاب تقلب را فراهم می کند .
تقلب از طریق دستکاری در بدهیها:
یکی از راههای دستکاری بدهیها، تجدید ساختار نامناسب و استفاده از ابزار ذخیره گیری برای بدهیها است . ایجاد حساب ذخیره، خواه به منظور ادغام یا تجدید ساختار، دعاوی حقوقی و یا سایر عوام معمولا باعث ایجاد حساب هزینه، بدهی و یا دارایی کاهنده در دفاتر شرکت می شود. اگر چه ایجاد حساب ذخیره برای جولگیری از انتقال نادرست هزینه ها در سالهای مختلف ( رعایت اصل تطابق) ابزاری مفید محسوب می شود؛ ولی متاسفانه شرکتها به طور نادرستی از این ابزار جهت مدیریت درامدهایشان استفاده می کنند؛ به این صورت که معمولا ذخیره های مازاد به عنوان هزینه غیر عملیاتی تلقی شده و در دوره های مالی بعدی از سود عملیاتی کسر می گیردد. از سوی دیگر معکوس کردن حساب ذخیره باعث ایجاد سود خالص می شود که برای جبران کسری درامدها مورد استفاده قرار میگیرد.
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Sep 10, 2012 10:54 am    Post subject: روشهای کشف و پیشگیری تقلب Reply with quote

به طور کلی، تقلب دو نارسایی بنیادی دارد که در نهایت ممکن است به کشف بیانجامد؛ ساخترا و پیش بینی پذیری.
ساختار: ماهیت چرخه ای تقلب، ساختاری از عناصر و مسیری به هم چسبیده را نشان می دهد. بدین سان که یک نفر مجرب و متخصص حتی با نگاهی گذرا به برخی جنبه های این چرخه می تواند با ارزیابیهای خود از تمام ترفندهای متقلبانه و نیتها و محرکهای آن پرده بردارد.
پیش بینی پذیری:
تقلب به عنوان یک رویداد در هر دو چارچوب کلان و خرد، پیش بینی پذیر است، زیرا هر معلولی باید شرایطی داشته باشد تا ایجاد شود. در سطح کلان، یک همبستگی بین وضع عمومی اقتصاد و صنعت و میل به تقلب وجود دارد. در سطح خرد، پیش بینی پذیری تقلب از این بینش بر می اید که بیشتر تقلبها دارای ویژگیهای مشترک هستند یک حسابرسی مجرب می تان از قواعد یادگیری سر انگشتی و مراقبت حرفه ای و پیش بینی تقلب در زمانی که شرایط خاصی حاکم باشد استفاده کند .
موثرترین روش برای بررسی و جستجوی تقلب چهارمرحله زیر است :
افزایش انتظارات؛ جلوگیری از انحرافات؛ افزایش مجموعه اطلاعات و دنبا نمونه ای غیر معمول از اطلاعات گشتن و انجام آزمایش بهترین راه.
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Sep 10, 2012 10:57 am    Post subject: Reply with quote

نتیجه : با توجه به نمونه های زیاد تقلب در صورتهای مالی منتظر شده در سالهای اخیر واثرهای زیانبار آن در بازارهای مالی و کاهش میزان سرمایه گذاری، انتظار می رود که همه سازمانهای نظارتی مسئول در این زمینه تمهیدهایی را در جهت جلوگیری و کشف این گونه موارد به کار گیرند. از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه می توان به ایجاد قوانین سفت و سخت برای ارائه اطلاعات شفاف در صورتهای مالی ایجاد آموزشهای صحیح دانشگاهی، اشاعه ارزشهای اخلاقی در جامعه و اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی از اثر های مخرب تقلب در بازارهای مالی و اقتصاد و ... اشاره کرد. از سویی دیگر، حسابرسان باید با شناسایی انگزیه های ارتکاب تقلب ویژگی های تقلب در صورتهای مالی و گسستن ارتباط بین اجزیا مثلث تقلب(فشاور سختی، توجیه عقلیو فرصت های بدست آمده) زمینه های ارتکاب تقلب را کاهش دهند تا روز به روز شاهد پایین آمدن آمار تقلب و رشد و شکوفایی همه جانبه در بخش های مختلف اقتصادی و مالی باشیم.



[بررسی ویژگی های تقلب در صورت های مالی وکیلی فرد؛ کنگرلویی؛سلطان احمدی]
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Sun Sep 16, 2012 10:52 am    Post subject: Reply with quote

طبق آماری که در سال 2010 اعلام شد، بر اساس یک نظر سنجی از سازمان های قربانی و پرونده هایی که به عنوان موارد اتهامی به موسسه حسابرسی پرایس واترهاوس کوپرز اعلام شده بود، 68 درصد عامل انگیزه و در حالت خاص تر آن انگیزه های مالی را سبب بروز تقلب می دانستند، 18درصد عامل فرصت و 14 درصد عامل توجیه را در بروز تقلب موثر می دانستند. از عمده عوامل انگیزه این بوده که شرکت ها و سازمان ها مشکلاتی در اهداف مالی داشته اند که این امر 47 درصد انگیزه تقلب و نیز ترس از دست دادن شغل 37 درصد انگیزه تقلب بوده است.
[تقلب، تقلب 3000 میلیارد تومانی و فراتر از آن مجله حسابدار آبان 90]
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Sep 17, 2012 11:53 am    Post subject: ابزار ها و تکنیک های استافده شده Reply with quote

دوروش ریاضیاتی معروفی برای شناسایی تقلب مالی وجود داردیکی استفاده از قانون benford و دیگری تئوری Relative Size Factor می باشد.
هدف قانون بنفورد شناسایی این است که معین کند فیلد زیر مجموعه داده شده خالی از خطا و تقلب باشد.پایه این قانون این است که یک الگوی داده شده با یک الگوی متفاوت از اشکال یا ارزش ها رندوم متفاوت باشد.گام های قانون بنفورد ساده است . سمت چپ ترین رقم جمعیت جدا می شود و بر اساس اولین رقم دسته بندی ها انجام می شود. سپس از طریق تست Z مجموعه بنفورد اجرا می شود . اختلاف بین درصد ارقام قانون بنفودر و درصد ارقام موجود در مجموعه اندازه گیری می شود. اگر این دو اختلاف متناسب باشد یعنی خطا یا تقلبی وجود نداشته است .
روش Relative Size Factor داده های غیر معمول و بیرون افتاده outlier را شناسایی می کند که می توانند احتمالا از خطا یا تقلب باشند. پایه این روش این است که هر فیلد در هر تراکنشی یک دامنه نرمالی دارد و هر داده ای که بیرون از این رنج باشد غیر معمول و بیرون افتاده است و نیازمند بررسی بیشتر است .این روش ساده است اما کارا و موثر نیست. این داده های غیر معمول می تواند از ورو داده اشتباه باشد نه از تقلب. از طرف دیگر وقتی تقلبی صورت می پذیرد به این سادگی قالب تشخیص نیست که بیرون از رنج باشد.
حسابرسان این روز ها از ابزارهای Computer Assisted Auditing Tools برای ارتباط با مجموعه داده های بزرگ جهت پردازش تراکنش های پیچیده جهت حفظ زمان و افزایش کارایی استفاده می کنند. ابزارهای پیاده سازی شده افعالی مانند :
تست جزئیات تراکنش ها و بالانس ها.
شناسایی عدم همسانی یا تغییرات مهم .
تست عمومی کنترل برنامه سیستم های کامپیوتری
برنامه های نمونه برای بازگشایی داده ها برای تست حسابرس
اجرای مجدد محاسبات انجام شده توسط سیستم های حسابداری.
ابزارها از انواع گوناگون صورت های مالی استفاده می کنند تا غیرنرمال ها را شناسایی کنند.
Audit Command Language یکی از نرم افزار های رایج در حال حاضر است . این نرم افزار نسخه پیشرفته اکسل می باشد که در تعداد ستون و ردیف محدودیتی ندارد.
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Tue Sep 18, 2012 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

دوطرف ترازنامه الزاما با یکدیگر مساوی است و این ناشی از دو طرفه بودن حسابها و معادله اساسی حسابداری است، بنابراین، این تساوی هیچ مفهومی در مورد سلامت اقتصادی و مالی واحد تجاری ندارد و نباید از آن نتایج غیر صحیح گرفته شود. [حسابداری مالی فصل دوم . سازمان حسابرسی]
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    ParsX.com Forum Index -> داده کاوی اطلاعات All times are GMT + 3.5 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum