ParsX.com
پذیرش پروژه از دانشجویی ... تا سازمانی 09376225339
 
   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  |  FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups Log inLog in   RegisterRegister 

Unit 18 Steps in problem solving

 
Post new topic   Reply to topic    ParsX.com Forum Index -> زبان تخصصي
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 11:48 am    Post subject: Unit 18 Steps in problem solving Reply with quote

Steps in problem solving

مراحل حل مساله
 [1] Can a computer solve problems ? Definitely not .

آیا یک کامپيوتر حل كردن مسايل ؟ قطعا نه .
آیا کامپيوتر ميتواند مسايل را حل كند ؟ قطعا نه .
It is a machine that carries out the procedures which the programmer gives it .

ان هست يك ماشين كه انجا م ميدهد رويه ها يي كه يك برنامه نويس ميدهد به ان .
ان يك ماشين است كه رويه هايي كه يك برنامه نويس به ان ميدهد را حل ميكند .
It is the programmer then who solves the problems .

آن هست يك برنامه نويس سپس كسي كه حل ميكند يك مسايل .
ان يك برنامه نويس است كه بعد از آن مساله را حل ميكند .
There are a few steps that one has to follow in problem solving :

وجود دارند انها یک کم مراحل که یک دارد زیرین در مساله حل .
مراحل کمی برای طی کردن حل مساله برای کسیکه میخواهد مساله را حل کند وجود دارد .
 [2] Step 1. The programmer must define the problem clearly .

مرحله 1 . یک برنامه نویس باید مشخص کند مساله را بطور واضح .
مرحله 1 . برنامه نویس باید اشکارا ( کاملا)ا مساله را مشخص کند .
This means that he or she has to determine , in a general way , how to solve the problem .

این یعنی که او یا او باید تعیین کند در یک کلی راه چطور حل کند مساله را .
این به ان معنیستکه او باید راه کلی چگونگی حل مساله را مشخص کند .
Some problems are easy , while others take months of study .

بعضی مسایل هستند اسان مادامیکه دیگران گرفتن ماهها درس
بعضی مسایل ساده هستند مادامیکه دیگران برای انها چند ماه تعلیم میبینند .
The programmer should always start by asking : ‘ Do I understand the problem ? ‘.

برنامه نویس باید همیشه شروع کند پرسيدن هست ايا فهميدن مساله ؟
برنامه نويس هميشه بايد با اين سوال شروع كند : آيا مساله را فهميده ام ؟
 [3] Step 2. The programmer must formulate an algorithm  , which is a straightforward sequence of steps of instructions used to solve the problem .

گام دوم . برنامه نويس بايد تنظيم كند يك الگوريتم كه ايا يك سرراست توالي از مراحل دستورالعمل ها استفاده ميشوند براي حل مساله .
گام دوم . برنامه نويس بايد يك الگوريتم تنظيم كند . كه يك توالي آسان براي طي مراحل دستورالعملها براي استفاده كردن در حل مسايل است .
Constructing an algorithm is the most important part of problem solving an is usually time-consuming .

ساختن يك الگوريتم هست بيشترين مهم بخش از مساله حل كردن يك هست معمولا وقت گير .
مهمترين بخش از مراحل حل مساله ساختن يك الگوريتم است كه معمولا وقت گير است .
An algorithm can be described by a flowchart , which may be stated in terms of a sequence of precise sentences , or a block diagram .

يك الگوريتم ميتواند توضيح داده شود توسط يك فلوچارت كه ميتواند بيان شود در شرايط يك متوالي دقيق جملات يا يك بلوك شكل هندسي .
يك الگوريتم ميتواند توسط يك فلوچارت وصف شود كه ممكن است در عبارات سلسلهمراتبي دقيقي از جملات يا يك شكل بلوكي ( بلوك دياگرام ) بيان شود .
The latter is a diagrammatic representation of the sequence of events to be followed in solving the problem .

دومي ( اخري) هست يك شكل مانند نمايش از متوالي از اتفاقات به پيروي كردن در حل مساله .
مورد دومي يك نمايش شكلمانند ( دياگرامي ) از توالي اتفاقاتي كه در حل مساله بايد دنبال شوند هست .
The relationship between the events is shown by means of a connecting arrow ---à .

ارتباط ميان اين اتفاقات نشان داده شدن توسط اتصال پيكان
ارتباط ميان اتفاقات توسط پيكان اتصالي نشان داده ميشود .
A block diagram can show if a process has to be repeated or if there are alternative routes to be taken .

يك بلاك شكل ميتواند نشان دادن اگر يك پردازش بايد تكرار شود يا اگر وجود دارد متناوب مسيرها براي نگهداري .
يك شكل بلاكي ميتواند اگر يك پردازش بايد تكرار شود و يا اگر مسيرهاي ديگري براي اتخاذ كردن وجود دارد را نشان بدهد .
 [4] Step 3. The programmer must translate the algorithm or flowchart into a computer program .

يك برنامه نويس بايد ترجمه كند الگوريتم يا فلوچارت را به يك كامپيوتر برنامه .
يك برنامه نويس بايد الگوريتم يا فلوچارت را به يك برنامه كامپيوتري ترجمه كند .
To do so , he or she writes detailed instructions for the computer using one of the many computer languages available following the exact sequence of the flowchart algorithm .

براي انجام دادن بنابراين او يا اودختر مينويسد بتفصيل دستورالعملها را براي يك كامپيوتر استفاده كردن يك از چند كامپيوتر زبان آماده تعقيب دقيق جمله از فلوچارت الگوريتم .
بنابراين براي انجام دادن او ( برنامه نويس ) دستورالعملها را بتفصيل براي كامپيوتري كه از يكي از چندين زبان كامپيوتري موجود استفاده ميكند مينويسد و توالي عيني از الگوريتم فلوچارت را دنبال ميكند . .
The program is usually written on coding sheets which have a specific format drawn on them .

برنامه هست معمولا نوشته شده روی برگه کدنویسی که دارد یک مخصوص قالب کشیده روی انها .
برنامه معمولا روی برگه کد نویسی که دارای قالب مخصوصی که روی انها کشیده شده است نوشته میشود .
 [5] Step 4. The programmer must then keypunch the program , or give the coding sheets to the keypunch operator to do it .

گام چهارم . برنامه نویس باید سپس منگنه كند برنامه را يا بدهد به برگه كدنويسي براي منگنه متصدي انجام دادن .
گام چهارم . برنامه نويس بايد برنامه را منگنه كند يا به برگه كد نويسي بدهد تا متصدي منگنه انرا انجام دهد .
The program is either punched on cards or more usually , entered into the computer at a terminal with a visual display unit .

برنامه هست یا منگنه کردن روی کارتها یا بیشتر معمولا واردکردن داخل یک کامپيوتر از يك ترمينال با يك تصويري نمايش واحد .
برنامه يا روي كارتها منگنه ميشود يا بيشتر معمولا در ترمينالي با يك واحد تصوير نمايش وارد كامپيوتر ميشود .
 [6] Step 5. The program must then be tested .

گام پنجم برنامه بايد سپس تست شود .
گام پنجم سپس برنامه بايد تست شود .
To do so , the computer operator puts the deck of cards in the card reader and presses the ‘read’  button .

برا انجام دادن بنابراين كامپيوتر اپراتور قرار ميدهد دسته اياز كارتها در يك كارت خوان و ميفشارد خواندن دكمه .
بنابراين براي انجام دادن متصدي كامپيوتر دسته از كارتها را در كارتخوان قرار ميدهد و دكمه read را ميفشارد .
This transfers the information to the memory of the computer .

اين منتقل ميكند اطلاعات را به حافظه كامپيوتر .
اين اطلاعات را به حافظه كامپيوتر منتقل ميكند .
Alternatively , the program must be read from disk into the memory .

متناوبا برنامه بايد خوانده شود از ديسك بدورن حافظه .
متناوبا برنامه بايد از ديسك خوانده شود و بداخل حافظه برود .
Next a printout shows if the  program works or if it has errors ( called bugs ) .

بعد يك نتيجه چاشي نشان داده ميشود اگر برنامه كار ميكند يا اگر ان دادر خطا ( ناميده ميشود باگ )
بعدا يك نتيجه چاپي اگر برنامه درست كار كند يا اگر ان خطا داشته باشد (BUG) نمايش داده ميشود .
 If the programmer is using a terminal instead of cards to enter the instructions it is possible , with the aid of a few commands , to store the program in the memory of the computer get a printout .

اگر برنامه نویس هست استفاده کردن یک ترمینال بجای از کارتها برای ورود دستورالعملها ممکن است ان با کمک از کمی دستورات برای ضبط برنامه در حافظه کامپيوتر گرفتن خروجي چاپي .
اگر برنامه نويس از يك ترمينال بجاي كارتها براي ورود دستوالعملها استفاده ميكند براي او امكان دارد كه با كمك گرفتن از تعداد كمي دستورات برنامه را در حافظه كامپيوتر ذخيره كند و يك نتيجه چاپي بگيرد .
 [7] Step 6. The last step is to add the data to the program and run the job completely .

گام ششم . اخرين گام هست براي اضافه كردن داده به برنامه و اجراي ان وظيفه كاملا .
گام ششم . اخرين گام اضافه كردن داده به برنامه و اجرا كردن وظايف ان بصورت كامل است .
The computer will then perform the calculations necessary to solve the problem .

كامپيوتر بعدا اجرا ميكند محاسبات لازم براي حل كردن مساله .
سپس كامپيوتر محاسبات لازم براي حل مساله را اجرا ميكند .
It will follow the instructions in the program to the minutest details .

ان پيروي كردن از دستورالعملها در برنامه براي پيشنويس جزئيات .
سپس دستورالعملها را در برنامه بصورت جزئيات پيشنويس شده دنبال ميكند .
Therefore , one can say that the computer is a robot . It doesn’t think , but simply does what it is told .

بنابراین یکی میتوان بگوید که کام÷یوتر هست یک روبات . ان فکر نمیکند اما ساده انجام میدهد ان هست گفته میشود .
بنابراین كامپيوتر را ميتوان يك روبات ناميد . ان فكر نميكند اما بسادگي انچه را به او ميگوييم انجام ميدهد .
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 4:59 pm    Post subject: تمرين 1 Reply with quote

1.Main idea
Which statement best expresses the main idea of the text ? Why did you eliminate the other choices ?

كدام بيانيه بهترين منظور درس را بيان ميكند ؟ چرا ديگر موارد را حذف كرديد ؟
1. Constructing an algorithm Is the basic step in solving a problem .

ساختن يك الگوريتم قدم اساسي حل يك مساله است .
2. Solving problems becomes easier if certain steps are followed .

حل كردن مسايل ساده تر است اگر مراحل مشخصي دنبال بشوند .
*3. The computer does what the programmer tells it to do .

كامپيوتر هر ان چيزي را انجام ميدهد كه برنامه نويس به او ميگويد انجام دهد .
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 5:00 pm    Post subject: تمرين 2 Reply with quote

2. Understanding the passage
Decide whether the following statements are true or false (T/F) by referring to the information in the text . Then make the necessary changes so that the false statements become true .

تصميم بگيريد كه ايا بيانيه هاي زير درست هستند يا غلط ؟ با برگشتن به متن درس . و كاري كنيد كه انهايي كه درست هستند با توجه به متن درس درست شوند .
True 1. The computer is a great help to people because it solves their problems .

كامپيوتر كمك بزرگي است به مردم چونكه مسايل انها را حل ميكند .
False 2. All problems are equally difficult to solve .

تمامي مسايل به يك اندازه سخت هستند .
True 3. An algorithm is a sequence of instructions used to solve a problem .

يك الگوريتم سلسله مراتبي از دستورالعملهاست كه براي حل مساله استفاده ميشود .
True 4. The most important part of problem solving is defining the problem clearly .

مهمترين بخش حل مساله مشخص كردن مساله به صورت كاملا واضح است .
False 5.Block diagrams cannot show relationships .

بلاكهاي شكلي نميتوانند روابط را نشان بدهند .
True 6. Coding sheets are used for writing programs .

برگه كده براي نوشتن برنامه ها به كار ميرود .
False 7. Punched cards are the only way of transferring the program to the computer memory .

كارتهاي منگنه تنها راه انتقال برنامه به حافظه كامپيوتر هستند
True 8. If the data is not added to the program , the computer cannot perform calculations .

اگر داده اي به برنامه اضافه نشود كامپيوتر نميتواند محاسبات را انجام دهد .
True 9. It is a good idea to test the program before adding the data .

اين ايده خوبي است كه برنامه را قبل از اضافه كردن داده به ان تست كنيم .
False 10. A computer is very intelligent . It is capable of thinking .

كامپيوتر بسيار باهوش است ان ميتواند فكر كند .
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 5:01 pm    Post subject: تمرين 3 Reply with quote

3.Locating information
Find the passages in the text where the following ideas are expressed . Give the line references .

متوني ازدرس را كه با عبارات زير مرتبط هستند پيدا كنيد و شماره خط انها را در درس بگوييد .
1. Programs are usually written on certain lined forms .

برنامه ها معمولا در قالب مشخصي از خطوط نوشته ميشوند .
2. A block diagram can show a decision with two different outcomes .

يك بلاك شكلي ميتواند تصميمات را در دو نتيجه مختلف نشان دهد .
3. The programmer is the one who solves the problems .

برنامه نويس كسي است كه مسايل را حل ميكند
4. Even if the programmer is using a terminal instead of cards it is possible to get a permanent copy of his program .

اگر برنامه نويس از ترمينال بجاي كارتها استفاده كند براي او ممكن است كه يك كپي دائمي از برنامه اش بگيرد .
5. Not all problems are of the same level of difficulty.

تمامي مسايل سطح سختي يكساني ندارند
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 5:02 pm    Post subject: تمرين 4 Reply with quote

4.Contextual reference
Look back at the text and fing out what the words in bold tupeface refer to .
1. “It” is  a machine (l.1) computer
2. “which” the programmer gives it (l.2) procedures
3. “who” solves the problems ( l.3 ) programmer
4. “which” may be stated (l.14) flowchart
5. The “latter” is diagrammatic representation (l.15) block diagram
6. operator to do “it” (l.27) keypunch the program
7. “This” transfers the information (l.32) putting the deck of cards in card reader
8. or if “it ” has errors (l.34) program
9.”It” will follow the instructions (l.41) computer
10.does what “It ” is told (l.43) computer
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 5:23 pm    Post subject: تمرين 5 Reply with quote

5.Understanding words .

1. construct (l.10) formulate

ساختمان
2.takes a lot of time (l.13) time-consuming

زمانگير
3. exact (l.15) precise

دقيق
4. mistakes (l.35) errors

خطا و اشتباه
5. help (l.36) aid

كمك
Now refer back to the text and find antonyms for the following words .

6. ambiguously (l.5) clearly

بطور مبهم , واضح
7. specific (l.6) general

مخصوص , كلي
8. partially (l.40) completely

اندكي , كاملا
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 6:32 pm    Post subject: تمرين 6 Reply with quote

6.Word forms
First choose the appropriate form of the words to complete the sentences . Then check the differences of meaning in your dictionary .

ابتدا فرم مناسبي از كلمات را انتخاب كنيد و در جمله قرار دهيد و سپس معني انرا از ديكشنري نگاه كنيد .
1. procedure رويه  , proceedپيشرفت كردن  , proceeding جريان عمل


a. The machine carries out the “ procedure ” which the programmer gives it .

ماشين رويه اي را كه برنامه نويس به ان ميدهد را اجرا ميكند .
b. You should “ proceed ” with care when using a calculator .

شما بايد در هنگام استفاده از محاسبه كننده با دقت عمل كنيد .
2. program  برنامه , programmer برنامه نويس  , programmed  برنامه ريزي شده , programming برنامه نويسي

a. I would like to “program ” in COBOL .

من دوست دارم به زبان كوبول برنامه نويسي كنم .
b. There were quite a few errors in my “ program ” .

كلا در برنامه من مقدار كمي خطا بود .
c. My calculator is “ programmed ” . It plays a tune on the hour .

ماشين حساب من برنامه ريزي شده است .
d. Fortran is one of the many “ programming ” languages available on the market .

فورترن يكي از چندين زبان برنامه نويسي موجود در بازار است .
e. Computer “ programming ” is a new field of study at the university .

برنامه نويسي كامپيوتر نوع جديدي از تحصيل است كه در دانشگاه وجود دارد .
f. He is a good “ programmer ” because he always constructs algorithms for his problems .

او يك برنامه نويس خوب است چون هميشه براي مسايلش الگوريتم ميسازد .
3. relationship ارتباط  , relate گفتن  , related مربوط

a. The first two steps in your program are not “ related ” . They are basically different .

دو گام اولي از برنامه تو به هم مرتبط نيستند . انها اساسا متفاوت هستند .
b. In a flowchart , the “ relationship ” between events is shown by means of connecting arrows .

در يك فلوچارت ارتباط ميان وقايع بوسيله اتصال پيكانها نمايش داده ميشود .
4. code كد و رمز , coding كدگذاري يا رمز گذاري

a. Do you have any “ coding ” sheets left ?

آيا برگه كدگذاري برايت باقي مانده است ؟
b. I have to “ code ” my program .

من بايد برنامه ام را كد كنم .
c. Assembler is one example of a machine “ coding ” .

اسمبلر يكي از مثالهاي ماشين كدگذاري است .
5. printer  چاپگر, printing  چاپ , print چاپ كردن , printed چاپ شده

a. “ print ” your name and address in block letters .

نام خود و ادرس را در قسمت حروف بنويسيد .
b. “ printer ” was introduced by Gutenberg in Germany in the 1400s .

چاپگر توسط گوتنبرگ در آلمان در سال 1400 معرفي شد .
c. The quality of the “ printing  ” output form a daisy wheel printer is superior to that from a dot matrix .

كيفيت خروجي چاپ از يك چاپگر با چرخ گرداننده بالاتر از نوع نقطه اي است .
d. “ printer ” provide a hard copy of the results of data processing operations .

چاپگر يك كپي سخت از نتايج عمليات پردازش داده ها فراهم ميكند .
Back to top
vahid
بي تو هرگز


Joined: 26 Nov 2004
Posts: 3067
Location: Tehran

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 6:45 pm    Post subject: تمرين 7 Reply with quote

7a  Content review
Try to think of a definition for each of these items before checking them in the Glossary . Then complete the following statements with the appropriate words . Make sure you use the correct form , i.e. singular or plural .

سعي كنيد قبل از انكه معني لغات را از ديكشنري نگاه كنيد جاهاي خالي را پر كنيد و از درست بودن نحوه استفاده لغات بطورت جمع يا مفرد مطلع باشيد .
1. Special forms which are usually used for writing programs are called “coding sheets” .

نوع مخصوصي از فرمها كه معمولا براي نوشتن برنامه ها استفاده ميشود coding sheets نام دارند .
2. Another word for program errors is “ bugs ”

كلمه ديگري كه براي خطاي برنامه ها هست باگ نام دارد .
3. A number of steps used in solving a program is called an “ algorithm ” .

تعداد گامهايي كه براي حل مسايل استفاده ميشوند الگوريتم ناميده ميشوند .
4. A machine which is incapable of thinking but follows instructions is called a “robot” .

ماشيني كه توانايي فكر كردن ندارد اما دستورالعملها را تعقيب ميكند روبات ناميده ميشود .
5. A “ flowchart ” is either a group of exact sentences to solve a problem or a block diagram .

يك فوچارت يا گروهي از جملات مشخص براي حل مسايل يا يك شكل بلاكي است .
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    ParsX.com Forum Index -> زبان تخصصي All times are GMT + 3.5 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum