View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
su-30mk مهمون يكي دو روزه
Joined: 16 Dec 2006 Posts: 12
|
Posted: Wed Dec 20, 2006 9:48 am Post subject: Anyting About API and Use It In C |
|
|
سلام..........
من یه کی دوتا سوال داشتم یکی یک میپرسم(تازمانی برام روشن نشده سراغ بعدی نمیروم)
##########################
لطفا فکر کنید که مخاطب یه بچه 2 سالست وC هم بلده....(تشکر)
##########################
اگر میشه یه توضیح بسیار کامل در باره API بدهید که آیا در os(سیستم عامل های) متفاوت است؟ اگر هست فرق آنها؟
فعلا همین....در ضمن امید وارمکه بشه...!؟
تشکر.....
Last edited by su-30mk on Sat Jan 20, 2007 6:49 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
su-30mk مهمون يكي دو روزه
Joined: 16 Dec 2006 Posts: 12
|
Posted: Thu Dec 21, 2006 2:11 pm Post subject: |
|
|
سلام...
آقا نتیجه آخرین سرچ مینویسم:
تا آنجایی که من فهمیدم انگار API یه بر میگرده به زمانی که IRQ ها متولد شدن...
واینکه رابطه بین یک سکوی خاص و برنامهنویس است مثلا فلا ن کار خانه میاد یه چیزی
مثل همین playstaion که مال سونی هست را میسازه و یکسری توابع هم میده دست
برنامه نویسها که بتوانند بازی بسازند..وبرای os (سیستم عامل خاصی نیست) یا مثل همین
ماکروسافت یک سری توابع API به صورت مجانی میده دست برنامه نویسها و در ضمن به صورت
کتابخانه ای عرضه کرده ...وبرای unix هم این (sus(Single UNIX Specification
که در اواسط 1980 آمد....وهمین openGLکه حدود 250تابع برای کارهای گرافیکی داره در محیط
2D,3D و cross platform هم هست,...
امید وارم که مفهوم را گرفته باشید ...
یه خورده همی در باره ٌٌWinAPI میگم:
این که از اسم آن معلوم هست مال کیه (ماکروسافت)
تعداد توابع 16b که 730 تا هستند برای win3.1,95,98استفاده میشن...
تعدتد توابع 32b که 6500 تا که در 98,Me,Xp,2000,NT استفاده میشن...
و با C نوشته شده که در فایل های DLL می باشند یا کتابخانه های داینامیک
##################################################
در vc++ با نوشتن سر فایل windows.h میتوان از اینها استفاده کرد.
##################################################
حالا عزیزان اشکالات من رو بگن بعد برم سر سوالاتم....اگه مشه اساتید عجله کنند...!؟ |
|
Back to top |
|
|
vahid بي تو هرگز
Joined: 26 Nov 2004 Posts: 3067 Location: Tehran
|
Posted: Sat Dec 23, 2006 6:32 am Post subject: |
|
|
بالاخره به سیستم عامل ربطی داشت یا نه ؟
(اساتید رفتند گل بچینند ) |
|
Back to top |
|
|
su-30mk مهمون يكي دو روزه
Joined: 16 Dec 2006 Posts: 12
|
Posted: Sat Dec 23, 2006 10:41 am Post subject: |
|
|
فکر کنم بله....
چون که هر platform به نحوه ی با منابعش کار میکند.در نتیجه وقتی یه بنده خودایی بخواد
برنامه بنویسد روی همون platform باید با یه واسط کار کند ....
به هر حال API کلی تابع که برای کارهای مختلف تقسیم بندی شده اند..
مثلا در windows به 7 دسته تقسیم میشوند که در فایلهای متفاوتی هستند.
یا در این openGL مثلا وقتی درایور را نصب میکنید یکی دوتا dll به نامهای
openGl32,glu32 در مسیر sytem32 قرار میگیرد که شامل توابع کار های گرافیکی
است..
راستی بعضی توابع برای تمام platform ها کار میکنه مثل OpenGL
امید وارم بدرت خورده باشد (من با این طرز بیانم)
|
|
Back to top |
|
|
su-30mk مهمون يكي دو روزه
Joined: 16 Dec 2006 Posts: 12
|
Posted: Sun Dec 24, 2006 11:13 am Post subject: |
|
|
سلام....
در باره این WinAPI میشه بااین API Viewer که با visual studio هست لیست اینها را پیدا کرد
البته این نرم افزار توضیح کاملی درباره توابع نمیدهد فقط تعاریف و پارامترها و....
البته برای گرفتن help کامل از help خود microsoftمیشهاستفاده کرد (msdn) اگر اشتباه نکنم..
###################################################
حالا یه سوال یه API که یک برنامه رو مقیم کنه توی ram ؟ من پیدا نکردم لطفا حداقل اسم
تابع را بدهید.اگر هست.؟راستی برای windows میخواهم.
لطفا هر کی هر چی میدونه بگه... |
|
Back to top |
|
|
vahid بي تو هرگز
Joined: 26 Nov 2004 Posts: 3067 Location: Tehran
|
Posted: Mon Dec 25, 2006 11:57 am Post subject: |
|
|
د ستت درد نکنه ...
فکر کنم با regsvr32 توی run میشه اینکار رو کرد ... |
|
Back to top |
|
|
su-30mk مهمون يكي دو روزه
Joined: 16 Dec 2006 Posts: 12
|
Posted: Mon Jan 22, 2007 11:08 am Post subject: |
|
|
(برای اینکه دیر جواب دادم متاسفم امتحاناتم)
تشکر دوست عزیز .
البته فکرکنم که این یک command هست نه یک تابع API که dll ها را ریجیسترمیکند.
من زیاد از این API ها استفاده نکردم اگر میشه یه سری از آنها را توضیح دهید
که این کار resident را انجام دهد...
تشکر |
|
Back to top |
|
|
|